Sieć Play zaliczyła dziś w ciągu dnia wpadkę polegającą na niedziałającym roamingu krajowym z siecią Polkomtel. Awarię odczuły osoby, które w ciągu dnia „przelogowały” swoje telefony z sieci macierzystej (Play) na sieć Polkomtel. Nie było by problemu, gdyby prace rekonfiguracyjne były prowadzone w nocy, jak u większości pozostałych operartorów.

 

 Awaria zdarzyć się może każdemu operatorowi. Na przykład ostatnio problemy ze światłowodowami miało T-Mobile. Mniejsze i większe awarie techniczne są codziennością w sieciach telekomunikacyjnych. Pół biedy, gdy zawodzi tylko technika.

Play często robi  aktualizacje i rekonfiguracje  kluczowych systemów w ciągu dnia – zatem nie działające USSD, opóźnienia w otrzymywaniu i wysyłaniu  SMS, czy brak możliwości wykonania połączeń – to znaki nadchodzących zmian w ofercie (aktualizacji) lub poprawiania błędów w systemach. Podobne działania mają miejsce u każdego innego operatora  – z tą różnicą, że większość ‚update’ów’ prowadzona jest w nocy.

Tym razem rzecznik prasowy Play przeprosił za sytuację, która bezpośrednio dotknęła mieszkańców całej Polski.  –  (..) Według naszych szacunków nawet 20% klientów. Trudno mi to precyzyjnie określić geograficznie, ale problemy występowały w północno-wschodniej Polski, ale również w okolicach Kielc, Lublina…System wrócił do życia po kilku godzinach, ale aby móc z niego swobodnie korzystać rekomendujemy restart telefonu. No i na koniec PRZEPRASZAM (…) – czytamy na blogu Marcina Gruszki, rzecznika sieci Play.

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik