Home » Newsy, Operatorzy » 4 grudnia zablokujesz niechciane SMS – Play już gotowy

4 grudnia zablokujesz niechciane SMS – Play już gotowy

Na początku grudnia operatorzy będą musieli blokować wszystkie niechciane SMS o podwyższonej opłacie.  Klienci mają otrzymywać pełną informację o kosztach usług o podwyższonej opłacacie. Operatorzy jednak nie będą musieli wprowadzać wszystkich regulacji od razu. Już gotowy jest Play – pozostali operatorzy zapowiadają, że będą działać zgodnie z prawem.

 

W myśl nowego prawa telekomunikacyjnego od 4 grudnia klienci będą mogli przy pomocy swojego  operatora  zablokować wszelkie SMS i MMS z numerów o podwyższonej opłacie (np.72xx). Klienci, który nie będą chcieli otrzymywać  otrzymywać niezmawianych reklam nakłaniających do korzystania z różnorakich serwisów będą mogli aktywować specjalną blokadę. Najpóźniej w ciągu kolejnych 6 miesięcy klienci muszą mieć także możliwość ustalenia górnego  limitu wydatków przewidzianych na udział w loteriach SMS.

Regulacja nałoży na dostawców takich usług obowiązek informacyjny w postaci komunikatu o cenie każdego takiego SMS oraz bardzo restrykcyjne mają być przepisy dotyczące reklam telewizyjnych i prasowych. Cena usługi – np. płatnego SMS – będzie musiała być widoczna, a wielkość użytej czcionki nie może być mniejsza niż 60 proc.   niż numeru, pod który wysyła się płatne SMS. To samo dotyczy reklam telewizyjnych – informacja o koszcie SMS będzie musiała być wyświetlana tak samo długo jak numer telefonu.

Wprowadzone regulacje to pokłosie setek tysięcy przypadków, gdy nieuczciwi dostawy usług dodatkowych nie informowali rzetelnie o cenach swoich usług, czego rezultatem były zawyżone rachunki telefoniczne abonentów operatorów. O ucywilizowanie tego rynku apelowało UKE, czego efektem najpierw była inicjatywa „Stół bez kantów”, a później  szybkie przyjęcie przez Sejm i Senat zmian w Prawie Telekomunikacyjnym.

 

- Obowiązki, które wchodzą w życie 4 grudnia mamy już wdrożone. Mamy nawet więcej – usługę „STOP SPAM”, która  nie jest obowiązkowa. Część obowiązków wchodzi w życie za 6 miesięcy. Nad tymi rozwiązaniami pracujemy – mówi nam Marcin Gruszka, rzecznik Play.

 

Skomentuj


© 2014 MobileArena.pl · RSS · Newswire Wordpress Theme designed by Theme Junkie

Switch to our mobile site