9 groszy za minutę do wszystkich – to hasło reklamowe operatora sieci Plus, które zakwestionowała Prezes UOKiK. Za wprowadzanie konsumentów w błąd na przedsiębiorcę została nałożona kara blisko 1,86 mln zł. To nie jedyne rozstrzygnięcie stwierdzające stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych wydane przez urząd.

 

Każdy konsument powinien mieć jasne, rzetelne i pełne informacje o produkcie czy usłudze. W przeciwnym wypadku na podstawie wprowadzających w błąd danych może podjąć inną decyzję – np. zdecydować się na oferowaną usługę czego nie zrobiłby, gdyby wiedział o rzeczywistych warunkach oferty. Do końca roku Prezes UOKiK planuje wydać pięć rozstrzygnięć dotyczących reklamy. Dwa postępowania w sprawie Polkomtel oraz Internetq Poland właśnie się zakończyły.

Postępowanie przeciwko Polkomtel zostało wszczęte w grudniu 2010 roku w związku z zawiadomieniem złożonym Prezes UOKiK. Wątpliwości Urzędu wzbudziły niepełne informacje prezentowane w reklamach oferty Rarka w MixPlusie dotyczące połączeń telefonicznych w cenie 29 groszy za minutę do wszystkich. Kampania trwała we wrześniu 2009 roku. Jak ustalił UOKiK, atrakcyjna cena obowiązywała jedynie po spełnieniu określonych warunków, o których nie wspominały reklamy: aktywowania dodatkowo płatnego pakietu i jego pełnego wykorzystania. Niewykorzystanie lub przekroczenie limitu podwyższało koszt połączeń. W opinii Urzędu, konsument nie miał pełnych informacji o ofercie Polkomtel. Gdyby znał rzeczywiste warunki promocji, mógłby podjąć inną decyzję – nie zawierać umowy. Prezes UOKiK uznała, że Polkomtel wprowadził konsumentów w błąd i nałożyła karę finansową blisko 1,86 mln zł. Spółka musi także publikować całą decyzję na swojej stronie internetowej przez sześć miesięcy oraz jej sentencję w dzienniku ogólnopolskim. Decyzja nie jest ostateczna – przedsiębiorca może się odwołać do sądu.

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik