Popularność tabletów rośnie w bardzo szybkim tempie – według raportu IDC w trzecim kwartale 2012 roku na świecie sprzedało się 27,8 miliona tych urządzeń. To aż o 49,5% więcej niż rok wcześniej. Tempo wzrostu popytu na ten rodzaj urządzeń mobilnych jest ogromne – tablety coraz częściej stanowią bardzo przydatną pomoc w codziennym życiu.

 

Możliwość personalizacji, mobilność i poręczność, zarówno w warunkach domowych, jak i poza domem, czynią z tabletów coraz popularniejsze, osobiste urządzenie elektroniczne. Dzięki możliwości tworzenia osobnych profili użytkowników, z jednego urządzenia mogą korzystać wszyscy członkowie rodziny. Coraz więcej Polaków nie wyobraża sobie już rozstania ze swoim tabletem w sytuacji wyjazdu – wielu z nich zabiera sprzęt na urlop.

 

Te multimedialne urządzenia to nie tylko wygoda, rozrywka czy praca, ale także po prostu piękny i nowoczesny gadżet. Dla wielu użytkowników parametry techniczne tabletów są równie istotne, jak ich wygląd i estetyka. Coraz więcej konsumentów przekonuje się do niezaprzeczalnych zalet tego typu mobilnego sprzętu oraz wymienia swoje tablety na nowsze modele, których stale rozwijane funkcjonalności są coraz bardziej pomocne w życiu codziennym.

 

Raport firmy IDC pokazuje ciągły wzrost popularności tej kategorii urządzeń, a co za tym idzie – sprzedaży tabletów na świecie. Z podsumowania trzeciego kwartału 2012 roku wynika, że sprzedaż tych urządzeń kolejny raz notuje znaczny wzrost, równy 11,2% względem poprzedniego kwartału. Jednocześnie w odniesieniu do sprzedaży w analogicznym okresie ubiegłego roku, zaobserwować można wzrost o prawie 50%.

 

„Ogromnie cieszy nas stały, intensywny wzrost popularności tabletów zarówno na rynku światowym, jak i w Polsce. Taka sytuacja stymuluje producentów do pracy nad jeszcze lepszymi rozwiązaniami technologicznymi. Tablety to segment produktowy, który postrzegamy jako szczególnie istotny i konsekwentnie rozwijamy naszą ofertę, by wyprzedzać rosnące oczekiwania coraz szerszego grona użytkowników.  ASUS umacnia swoją pozycję w czwórce producentów, którzy sprzedali najwięcej tabletów w ostatnim kwartale. To dla nas duża satysfakcja, a zarazem motywacja do dalszej pracy” – mówi Sławomir Stanik, Country Manager, ASUS Polska.

 

Wielką szansą dla tabletów jest system Windows 8, który pojawił się na rynku z końcem października tego roku. Jest on nastawiony przede wszystkim na dotykową obsługę – tym samym idealnie nadaje się do tego typu urządzeń. Dzięki niemu tablet może stać się pełnowartościowym, biznesowym narzędziem pracy. Mobilne urządzenie, kompatybilne z wszystkimi aplikacjami środowiska Windows, posiada bardzo duży potencjał biznesowy – doskonale nadaje się do obsługi chociażby baz danych czy prezentacji multimedialnych.

 

„Windows 8 niweluje największą wadę tabletów z systemem Android – brak kompatybilności z aplikacjami w środowisku Windows. Sądzę, że tablet stanie się niedługo nie tylko doskonałym narzędziem rozrywki, ale także funkcjonalnym i komfortowym urządzeniem biznesowym, które sprawdzi się w rękach managerów lub specjalistów” – dodaje Sławomir Stanik.

 

Dane IDC, podobnie jak szacunki marki ASUS, potwierdzają, że popularność tabletów będzie stale wzrastać. Prognozy na kolejny kwartał są równie pozytywne. Z analiz przeprowadzonych przez Gartnera na początku 2012 roku wynika, że tabletowy boom trwa – do 2016 roku sprzedaż multimedialnych tabliczek wzrośnie o ponad 600 proc.

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik