Z dniem 21 października br. sieć sklepów Biedronka udostępnia dla klientów nowy system do obsługi płatności mobilnych – iKASA.  W ramach kilkumiesięcznych testów i szkoleń dla pracowników sklepów, zrealizowano około 26 000 pomyślnych transakcji przy użyciu systemu iKASA, aby zapewnić jego efektywne wdrożenie.

biedronka_1Platforma iKASA została przygotowana we współpracy z firmą ICP Polska należącą do Grupy ICP, wiodącego europejskiego dostawcy usług dla PoS działającym w wielu krajach i procesującym około 150 mln transakcji rocznie. System iKASA zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa gwarantowany przez zastosowanie podwójnego poziomu szyfrowania w oparciu o najlepsze standardy kryptograficzne.

– Wprowadzenie płatności mobilnych to kolejny krok w celu podnoszenia komfortu zakupów w sieci sklepów Biedronka. Płatności telefonem to szybka, łatwa i bezpieczna metoda, a jednocześnie taka, która pozwala uniknąć kosztu opłaty interchange, jak ma to miejsce w przypadku transakcji kartami płatniczymi. W związku z tym nadal będziemy mogli bez przeszkód realizować naszą filozofię codziennie niskich cen oraz być prekursorem wśród sieci handlowych we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań dla klientów – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.

Już od pierwszego dnia, mobilnych płatności za pomocą platformy iKASA będą mogli dokonywać klienci posiadający rachunek w Alior Banku lub Getin Banku, a także klienci Banku Pekao SA w oparciu o działający w tym banku system PeoPay. Takie rozwiązanie wynika z chęci udostępnienia mobilnej formy płatności jak najszerszej grupie klientów sieci Biedronka. Co ważne, system iKASA zaprojektowano tak, aby mogły do niego dołączyć kolejne banki oraz punkty handlowo-usługowe.

Płatności mobilne w sklepach Biedronka nie wiążą się dla klienta z żadnymi dodatkowymi opłatami. Zarówno ściągnięcie aplikacji, jak i wykonanie transakcji jest bezpłatne. Jedyny koszt po stronie klienta, to koszt transmisji danych, który uzależniony jest od operatora.

Korzystanie z systemu iKASA jest bardzo proste. Opłacając zakupy przy kasie w uruchomionej aplikacji należy wybrać opcję „Zapłać” i pokazać kasjerowi wyświetlony jednorazowy kod. Kasjer wprowadza kod w systemie kasowym, a klient akceptuje transakcję w swoim telefonie. Cały proces płatniczy trwa ok. 10 sekund, a więc krócej, niż podczas płatności gotówką. Użytkownik ma możliwość stałej kontroli płatności poprzez sprawdzenie historii transakcji mobilnych w aplikacji. Ponadto dzięki połączeniu z bankowym rachunkiem osobistym informacje o kwocie transakcji znajdą się na wyciągu bankowym, co gwarantuje użytkownikowi dodatkową możliwość kontroli płatności.

Płatności mobilne w sklepach Biedronka zapewniają klientom pełne bezpieczeństwo. Podczas realizacji transakcji telefonem, urządzenie pozostaje cały czas w ręku klienta i nie trzeba podawać go sprzedawcy. Aplikacja zabezpieczona jest też specjalnym, ustalonym przez użytkownika, kodem PIN, który należy każdorazowo wpisywać podczas uruchamiania aplikacji. Jest on niezależny od kodu PIN przynależnego do karty płatniczej. Jeśli telefon dostanie się w niepowołane ręce, osoba trzecia, która nie zna unikalnego kodu PIN, nie będzie w stanie skorzystać z aplikacji.

Możliwość płacenia telefonem w sieci Biedronka została od początku zaoferowana dużej liczbie klientów z uwagi na współpracę z trzema bankami. Aplikacja iKASA działa na większości telefonów używanych na polskim rynku, czyli na telefonach z systemami operacyjnymi typu Android, iOS, BlackBerry, Symbian, Java oraz Bada. Możliwość mobilnego płacenia dostępna jest we wszystkich sklepach sieci Biedronka. Płatność odbywa się poprzez sieć komórkową, co oznacza, że klient nie musi specjalnie łączyć się z zewnętrzną bezprzewodową siecią internetową.

Płatnościom mobilnym w Biedronce poświęcona jest dedykowana Infolinia pod numerem 22 844 00 44 oraz strona internetowa www.ikasa.com.pl, gdzie znaleźć można dodatkowe informacje na temat tej formy płatności, w tym m.in. instrukcję obsługi, najczęściej zadawane pytania. Aplikację można pobrać bezpośrednio ze sklepów internetowych bądź za pomocą linków wysyłanych SMS-em po aktywacji usługi iKASA w bankowości internetowej banków uczestniczących w projekcie.

 

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik