Menu Zamknij

Nagroda „Sony CineAlta Discovery Prize” na Festiwalu Filmowym w Cannes 2015 i konkurs na FaceBook-u

Firma Sony poinformowała o swojej ponownej współpracy z organizatorami „Tygodnia Krytyki” (La Semaine de la Critique), który odbędzie się w ramach 68. Festiwalu Filmowego w Cannes.

LOGO 2015 - Sony CineAlta Discovery Prize (2)Tradycje przeglądu i konkursu „Tydzień Krytyki”, organizowanego równolegle z Festiwalem Filmowym w Cannes, sięgają roku 1962. Celem konkursu jest odkrywanie i promowanie nowych talentów w branży filmowej poprzez prezentowanie debiutanckich i drugich filmów nakręconych przez reżyserów z całego świata. W jego ramach odbywa się także konkurs filmów krótkometrażowych, który przyniósł popularność takim twórcom, jak François Ozon, Gaspar Noé, Andrea Arnold czy James Franco. W ramach obecnej, 54. edycji „Tygodnia Krytyki” przyznane zostaną trzy nagrody, w tym Sony CineAlta Discovery Prize dla najlepszego filmu krótko- lub średniometrażowego.

Moc emocji. Klatka po klatce.

Firma Sony wspiera przemysł filmowy, potwierdzając swoje długoletnie zaangażowanie w innowacje w świecie rozrywki. Rodzina cyfrowych kamer filmowych CineAlta została zaprojektowana tak, aby umożliwiać operatorom i filmowcom realizację ich artystycznych wizji. Sony pragnie nadal promować młode talenty — temu właśnie ma służyć wsparcie i prezentacja sztuki kinematograficznej w Cannes.

Tegoroczna edycja „Tygodnia Krytyki” stanowi prawdziwy przełom: po raz pierwszy wśród jurorów konkursu znajdzie się także operator filmowy. W tym roku będzie to wybitny filmowiec Peter Suschitzky (BSC, ASC).

Peter Suschitzky kręci filmy od 1964 r., często współpracując ze znakomitym reżyserem Davidem Cronenbergiem. W jego dorobku znalazły się między innymi tak słynne filmy, jak „Gwiezdne Wojny: część V — Imperium kontratakuje”, „Marsjanie atakują!”, „Nagi lunch”, „Crash: Niebezpieczne pożądanie”, „1000 lat po Ziemi” oraz, ostatnio, „Mapy gwiazd”.

Film „1000 lat po Ziemi” został nakręcony kamerą F65 firmy Sony, takiej samej kamery używał Nuri Bilge Ceylan do zdjęć do „Zimowego snu” — obrazu, który w 2014 r. zdobył Złotą Palmę w Cannes (autorem zdjęć był Gökhan Tiryaki).

Sony CineAlta Discovery Prize to nagroda w postaci grantu dla reżysera jednego z dziesięciu najlepszych krótko- lub średniometrażowych filmów zgłoszonych na konkurs.

— Cieszymy się, że możemy znowu być częścią festiwalu w Cannes poprzez udział w „Tygodniu Krytyki” — mówi Ainara Porron, menedżer ds. marketingu kinematografii w Sony Europe. — Chcemy wspierać artystyczne wizje młodych filmowców i towarzyszyć im od początku ich twórczej drogi, oddając im do dyspozycji nasze innowacyjne technologie.

— Celem „Tygodnia Krytyki” jest krzewienie dynamizmu, śmiałości, może nawet zuchwalstwa wśród młodych twórców   — dodaje Rémi Bonhomme, menedżer programu La Semaine de la Critique. — Chcemy, by takie podejście do sztuki filmowej było zauważane i wyróżniane w ramach festiwalu w Cannes. Podobne wartości dostrzegamy w firmie Sony. Jesteśmy przekonani, że będzie ona zdolna do wspierania tych młodych talentów w dłuższej perspektywie czasowej.

Ostatniego dnia konkursu, 21 maja o godzinie 11:00 CET, odbędzie się seminarium internetowe z udziałem Petera Suschitzky’ego, który opowie o pracy operatora i podzieli się swoimi doświadczeniami członka jury „Tygodnia Krytyki”.

Dla uczczenia tej owocnej współpracy firma Sony ponownie organizuje konkurs na stronie Sony Professional Europe w serwisie Facebook. Konkurs rusza 3 kwietnia, a jego uczestnicy mają szansę wygrać wyjazd dla dwóch osób do Cannes w czasie festiwalu filmowego oraz bilety wstępu na pokazy filmów wyświetlanych w ramach „Tygodnia Krytyki”.

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *