Menu Zamknij

Podsumowanie wyników oraz plany ZTE na rok 2015

ZTE, globalny producent i dostawca nowoczesnych urządzeń oraz technologii telekomunikacyjnych odnotował 94% wzrostu zysku netto w 2014 roku oraz 41,9% wzrostu w I kwartale br. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Sukces był możliwy dzięki znaczącemu wzrostowi marży zysku netto w sektorze rozwiązań sieciowych LTE i na rynku smartfonów.

Zysk netto ZTE przypadający na akcjonariuszy notowanej na giełdzie spółki osiągnął poziom 2,63 miliarda juanów/RMB (1,57 miliarda zł) w 2014 roku oraz 883 milionów juanów (535 milionów zł) w 1 kwartale br.. Podstawowy zysk na akcję w 2014 roku wyniósł 0,77 RMB, a przychody za ten okres urosły o 8,3%, do poziomu 81,47 miliarda juanów (48,88 miliarda zł). W I kwartale 2015 r. przychody zwiększyły się natomiast o 10,2% i wyniosły 21 miliardów juanów (12,73 miliarda złotych) w porównaniu do I kwartału 2014.

W 2014 roku ZTE był najszybciej rozwijającym się dostawcą infrastruktury 4G na świecie. Było to możliwe m.in.: dzięki wprowadzeniu takich innowacyjnych rozwiązań takich jak: Cloud Radio, QCell, UBR i Magic Radio, które wpłynęły zarówno na sukces międzynarodowy jak i wzmocniły pozycję firmy jako lidera na rynku chińskim. ZTE stara się wykorzystać wiodącą pozycję jako dostawca infrastruktury LTE, aby przejąć inicjatywę w badaniach nad technologią 5G i jako pierwsza firma na świecie zaoferować stację bazową w technologii pre5G.

W ub. roku ZTE wdrożyło nową strategię M-ICT – więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj http://bit.ly/1OaxHue oraz http://bit.ly/1Qej3kk. Jej celem jest bardziej efektywny rozwój projektów w sektorach telekomunikacyjnym, ICT oraz na rynku urządzeń mobilnych, dzięki czemu klienci otrzymają zintegrowane, innowacyjne rozwiązania odpowiadające na wyzwania ery bezprzewodowych sieci szerokopasmowych oraz Internetu rzeczy.

Jeśli chodzi o rynek rozwiązań w chmurze (cloud computing) oraz systemów IT, w 2015 r. ZTE zwiększyło swoje udziały w sektorze produktów dla instytucji finansowych, dzięki swojej ofercie platform do przetwarzania i dystrybucji danych. ZTE osiągnęło również wzrost na rynku rozwiązań dla centrów danych (data center). Na rynku urządzeń mobilnych ZTE odnotowało wzrost sprzedaży smartfonów 4G i telefonów 3G. Jest to efektem uporządkowania portfolio produktów oraz lepszej ich dystrybucji w kanałach sprzedaży. Ponadto, ZTE powiększyło swoje udziały na rynku sieci światłowodowych i pasywnych sieci optycznych.

Na rynkach międzynarodowych ZTE osiągnęło przydochód na poziomie 40,98 miliarda juanów, co stanowiło 50,2% przychodów spółki w 2014 r.. W tym samym okresie przychód z działalności w Chinach przyniósł natomiast 40,58 miliardów juanów.

ZTE przewiduje, że w 2015 roku tradycyjny rynek telekomunikacyjny znajdzie się w stagnacji, natomiast operatorzy będą kłaść coraz większy nacisk na usługi transmisji danych. Kluczowym czynnikiem rozwoju będą projekty związane z dostępem do mobilnego Internetu, począwszy od standardowej komunikacji międzyludzkiej, a kończąc na przedsięwzięciach związanych z Internetem rzeczy. W odniesieniu do sieci telekomunikacyjnych, operatorzy oczekiwać będą rozwiązań pozwalających na optymalizację sieci w celu zwiększenia ich pojemności jak również wzrostu ich wydajności i zasięgu. ZTE chce dostarczać rozwiązania, które pozwalać będą na budowę sieci charakteryzujących się wysoką inteligencją i elastycznością, jak również wspierać operatorów w przechodzeniu na systemy nowej generacji. Jeśli chodzi o produkty teleinformatyczne dla przedsiębiorstw, rozwiązania chmurowe, big data, ładowanie indukcyjne oraz inne dynamicznie rozwijające się technologie, zgodnie z założeniami ZTE, stanowić one będą znaczący czynnik zmian w wielu branżach. ZTE zamierza pomagać swoim kontrahentom w transformacji ich biznesu w stronę „Przemysłu 4.0” i „Internetu Przemysłowego”.

W odniesieniu do rynku terminali mobilnych, ZTE zamierza koncentrować się na rozwoju technologii umożliwiających kontrolę urządzeń za pomocą głosu, sztucznej inteligencji oraz rozwiązań gwarantujących bezpieczeństwo urządzeń.

Kurs NBP z 22.04.2015 – 1 PLN = 0,606 Juana/RMB

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *