Wyciek poufnych informacji to ogromne ryzyko zarówno w wymiarze osobistym jak i biznesowym. Konieczność ochrony danych osobowych wynika z norm prawnych, podobnie jest z tajemnica handlową, bankową czy korespondencji. Musimy niszczyć dokumenty, karty płatnicze czy nośniki takie jak płyty DVD/CD. Do tego potrzebujemy niszczarki. Przy wyborze sprzętu kluczowym zagadnieniem jest częstotliwość i ilość niszczonych dokumentów, ważne są europejskie wymogi norm bezpieczeństwa, a także – zwłaszcza w większych organizacjach – możliwość korzystania z automatycznego niszczenia, a nie tylko ręcznego podajnika. W małej firmie (do 10 pracowników) sprawdzi się urządzenie takie jak niszczarka Rexel Mercury RSX1834 . Zapewnia ono wysokie bezpieczeństwo, tnąc poufne dokumenty na drobne ścinki 4×40 mm (poziom bezpieczeństwa P-4). Posiada czujnik zapobiegania zacięciom i niszczy 18 kartek naraz, a wygodny pojemnik 34 l mieści 240 kartek w poręcznej torbie nadającej się do recyklingu.
Ogólnobiurowa niszczarka powinna być bardziej wydajna np. Rexel Auto+300M. Jest ona wyposażona w system automatycznego niszczenia. Do podajnika można włożyć jednorazowo nawet 300 kartek A4 j, a urządzenie sprawnie i cicho je zniszczy. Posiada samooczyszczające się ostrza i kosz na ścinki o pojemności 40 litrów mieszczący 500 pociętych kartek A4. Niszczarka tnie dokumenty na ścinki mikro 2×15 mm czyli do standardu bezpieczeństwa P-5 wraz z zszywkami i spinaczami biurowymi. Niszczy też płyty CD i karty płatnicze. Model posiada 4-cyfrową blokadę komory podajnika, zapewniającą bezpieczne niszczenie dokumentów bez konieczności nadzoru. Niszczarka objęta jest 2-letnią gwarancją, gwarancja na noże wynosi 10 lat.
Szeroki wybór najnowocześniejszych niszczarek ze wskazaniem norm bezpieczeństwa i cen znajduje się na stronie www.rexel-polska.pl
Przy wyborze niszczarki bardzo istotne są europejskie normy bezpieczeństwa mierzy się je w siedmiostopniowej skali, która wiąże się bezpośrednio z ilością i kształtem kawałków, na które krojona jest kartka A4. Wymagania stawiane maszynom oraz procesom niszczenia dokumentów i nośników danych wskazuje norma DIN 66399.
Poziom bezpieczeństwa P-1 Zalecany jest do niskiego ryzyka dokumentów zawierających dane wewnętrzne. (KLASA OCHRONY 1)
Szerokość paska ≤ 12 mm; Długość paska nielimitowana; Powierzchnia ogółem ≤ 2000 mm2
Poziom bezpieczeństwa P-2 Zalecany do dokumentów/korespondencji wewnętrznej firmy.
(KLASA OCHRONY 1)
Szerokość paska ≤ 6 mm; Długość paska nielimitowana, Powierzchnia ogółem ≤ 800 mm2
Poziom bezpieczeństwa P-3 Zalecane dla nośników danych i dokumentów zawierających informacje wrażliwe i poufne.(KLASA OCHRONY 1, 2)
Szerokość ścinka ≤ 2 mm; Powierzchnia ścinka ≤ 320 mm2
Poziom bezpieczeństwa P-4 Zalecane dla nośników danych i dokumentów zawierających szczególnie
wrażliwe i poufne dane .(KLASA OCHRONY 2)
Szerokość ścinka ≤ 6 mm; Powierzchnia ścinka ≤160 mm2
Poziom bezpieczeństwa P-5 Zalecane dla dokumentów zawierających tajne informacje.
(KLASA OCHRONY 2,3)
Szerokość ścinka ≤ 2 mm; Powierzchnia ścinka ≤ 30 mm2
Poziom bezpieczeństwa P-6 Zalecane dla tajnych danych wymagających zastosowania wysokich środków bezpieczeństwa. (KLASA OCHRONY 3)
Szerokość ścinka ≤ 1 mm; Powierzchnia ścinka ≤10 mm2
Poziom bezpieczeństwa P-7 Zalecane dla dokumentów zawierających ściśle tajne informacje.(KLASA OCHRONY 3)
Szerokość ścinka ≤ 1 mm; Powierzchnia ścinka ≤5 mm2