Aplikacje dla biegaczy, rowerzystów, czy innych aktywnych sportowo osób stają się nieodłączną częścią treningu. I dobrze, bo dzięki nim możemy z łatwością monitorować czas, prędkość, przebyty dystans, liczbę spalonych kalorii, czy jakikolwiek inny parametr. Dodatkowo, większość z nich zintegrowana jest z portalami społecznościowymi, dzięki czemu mamy możliwość śledzenia aktywności naszych znajomych i wzajemnego motywowania się. Poniżej prezentujemy 10 aplikacji smartfonowych, dzięki którym sport stanie się jeszcze przyjemniejszy.

  1. image002Endomodno

Jedna z najbardziej popularnych aplikacji sportowych, która dopasowuje się do sportowca niezależnie od uprawianej dyscypliny – zadowoleni z niej będą zarówno biegacze, rowerzyści, kajakarze czy rolkarze. Aplikacja zapisze naszą trasę, prędkość, dystans, kalorie i czas trwania aktywności. Endomondo to również społeczność – apka daje możliwość podejrzenia aktywności znajomych i pochwalenia się swoimi rezultatami.

  1. Nike+ Running

Idealna aplikacja zarówno dla profesjonalnych, jak i początkujących biegaczy. Oferuje plany treningowe na różnych poziomach zaawansowania: od 5 km do pełnego maratonu. Dodatkowo możemy śledzić statystyki treningowe, liczyć kalorie, zmieniać muzykę, czy otrzymywać uwagi dźwiękowe podczas biegu. Nike+ to również społeczność, która pomoże nam utrzymać lub odzyskać motywację do biegania.

  1. RunKeeper

Osobisty kieszonkowy trener, którego popularność wciąż rośnie – posiada już ponad 25 mln użytkowników. Pozwala szczegółowo planować ćwiczenia, śledzić nasze sportowe osiągnięcia i obserwować, jak rośnie nasza wydajność. Powiadomi nas za każdym razem, gdy pobijemy swój rekord.

  1. Micoach

Dzięki GPS w telefonie i poleceniom wydawanym przez słuchawki, aplikacja Micoach pomoże nam w pełni realizować treningi w oparciu o tempo biegu – elektroniczny trener będzie śledził nasze postępy i odpowiednio instruował podczas wysiłku. Łatwo możemy zbudować swój własny plan treningowy, określić jego parametry, a nawet dopasować typ obuwia sportowego. Wyniki są na bieżąco przesyłane do serwisu micoach.com, gdzie możemy odczytać szczegółowe statystyki naszych treningów.

  1. Sports Tracker

Jeśli jesteśmy znudzeni bieganiem w kółko po tych samych trasach, aplikacja Sports Tracker da nam możliwość podejrzenia innych użytkowników i poznania ich trasy – na pewno znajdziemy coś dla siebie! Ponadto dzięki aplikacji ułożymy indywidualny plan treningowy i określimy prędkość biegu. Nie trzeba martwić się o mapę – GPS w aplikacji włączy się sam natychmiast po rozpoczęciu treningu. Pozostaje nam tylko wybór mapy – zwykła lub satelitarna. Zaletą jest możliwość sprawdzenia swoich wyników treningowych w wersji mobilnej bez konieczności logowania się do portalu.

  1. Runtastic

Aplikacja jest jak dziennik, w którym zapisują się nasze dane treningowe, takie jak: prędkość, dystans, czas, czy spalone kalorie. Łatwo je analizować i porównywać z poprzednimi wynikami. Wbudowany GPS pomoże śledzić naszą trasę, a odtwarzacz muzyczny umili trening.

  1. Strava

Dedykowana rowerzystom aplikacja, która wykorzystując mapy Googla pozwala śledzić pokonywaną trasę. Informuje o liczbie zarejestrowanych tras i naszych osiągnięciach, czyli liczbie przejechanych kilometrów, czasie spędzonym na rowerze, a także sumie pokonanych podjazdów. Aplikacja pomaga w utrzymaniu motywacji – możemy rzucić sobie wyzwanie przejechania określonej liczby kilometrów w miesiącu czy spędzenia określonego czasu na rowerze.

  1. Daily Yoga

Aplikacja z bardzo szerokim wachlarzem materiałów treningowych, bazą utworów muzycznych i możliwością dzielenia się osiągnieciami treningowymi z innymi osobami. Mogą z nią ćwiczyć miłośnicy jogi na każdym poziomie zaawansowania i w różnym wieku (dostępny jest także program treningowy dla osób 50+). Dodatkowo możemy dostosować rodzaj treningu do indywidualnych potrzeb – do wyboru mamy sesje odchudzające, siłowe, poprawiające równowagę czy gibkość ciała.

  1. Allsport GPS

Aplikacja pokaże nam aktualną prognozę pogody, a także zbierze i zapisze nasze wyniki i statystyki: ilość spalonych kalorii, przebyte dystanse czy prędkość biegu. Możemy też zobaczyć widok trasy na mapie. Jeśli pokusimy się o wersję płatną aplikacji, uzyskamy dostęp do map topograficznych.

  1. Ground Miles

Jeśli nie przepadamy za bieganiem, czy jazdą na rowerze, możemy skusić się na spacer. Warto wtedy skorzystać z aplikacji Ground Miles, która pozwoli śledzić pokonany przez nas dystans i zliczyć spalone kalorie.

Na koniec pamiętajmy, że najważniejsza podczas treningu jest nasza wygoda. Dlatego warto zapoznać się z ofertą dostępnych na rynku telefonów, z którymi trening będzie przyjemnością. Z pewnością sprawdzą się takie modele jak niezwykle cienki i lekki Kazam Tornado 348 czy smukły Sony Xperia E3. Jeśli pokonujemy dłuższe dystanse i zdarza nam się biegać również w deszczu przy zakupie telefonu weźmy pod uwagę także modele wodoodporne, jak choćby Samsung Galaxy S5.

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik