PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 22,3% (wzrost o 2,5 p.p. r/r), poprawiając zarówno przychody jak i wynik EBIDTA.
Najważniejsze dane finansowe za 2 kw. 2015 r.:

PLAY_LOGO_noweBaza klientów wzrosła do 13,0 mln (+15,5% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 49,4% z 45,6% w 2 kw. 2014 r.

  • W 2 kw. 2015 całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 299 mln zł, co stanowi wzrost o 23,1% w porównaniu z 2 kw. 2014
  • Za okres dwunastu miesięcy zakończony w 2 kw. 2015 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 838 mln zł, co oznacza wzrost o 20,1% rok do roku.
  • W 2 kw. 2015 r. przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 1 009 mln zł, co oznacza wzrost o 18,4% w porównaniu z 2 kw. 2014 r.
  • Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w 2 kw. 2015 r. wyniosła 1 261 mln zł, co oznacza wzrost o 36,8% w porównaniu z 2 kw. 2014 r.
  • W 2 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 374 mln zł, co oznacza wzrost o 15,5% w porównaniu z 1 kw. 2015 r.
  • W 2 kw. 2015 baza abonencka wzrosła o 343 tys. abonentów netto, co stanowi wzrost o 3,2% w porównaniu ze wzrostem odnotowanym w 2 kw. 2014.

Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 czerwca 2015 r. zasięg usługi 4G LTE wynosił 76,5% populacji.
W 2 kw. 2015 r. PLAY w dalszym ciągu powiększał swoją bazę abonencką oraz zagregowany wskaźnik ARPU (rok do roku), co przyczyniło się do dalszego wzrostu przychodów oraz zysku EBITDA. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 49,4%% w 2 kw. 2015 r. w porównaniu z 48,3%% w 1 kw. 2015 r. i 45,6%% w 2 kw. 2014 r. Wynik ten osiągnięto dzięki dalszemu znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 90% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w 2 kw.

W 2 kw. 2015 do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA przyczyniły się znakomite wyniki w zakresie zwiększenia bazy abonentów kontraktowych. W 2 kw. 2015 r. baza ta zwiększyła się o 310 tys. abonentów netto w porównaniu ze wzrostem o 223 tys. w 2 kw. 2014.

„Pod wieloma względami drugi kwartał 2015 r. był okresem silnego wzrostu dla PLAY. Obecnie jesteśmy operatorem mobilny świadczącym usługi 13 mln abonentów z udziałem w rynku na poziomie 22,3%. Co ważniejsze, motorem wzrostu w 2 kw. było znaczne zwiększenie bazy abonentów kontraktowych. Doskonałe wyniki sprzedażowe przełożyły się na wymierne wyniki finansowe w 2 kw. 2015 r., z przychodami na poziomie 1 299 mln zł, co stanowi wzrost o 23,1% w porównaniu z 2 kw. 2014 r., oraz wzrostem skorygowanej marży EBITDA do poziomu 28,8%.” Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

Wyniki PLAY za 2 kw. 2015 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w dniu 30 czerwca 2015 r.:

1

 

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik