Polski Standard Płatności, operator systemu płatności mobilnych BLIK, wprowadza usługę P2P, czyli przelewów bezpośrednio na telefon. Oznacza to, że będziemy mogli błyskawicznie przesłać pieniądze drugiej osobie bez podawania rachunku bankowego odbiorcy. Jako pierwszy udostępnił usługę swoim klientom Bank Millennium.

image01443791817P2P (ang. person-to-person) to mobilne płatności dokonywane między użytkownikami telefonów komórkowych, które rewolucjonizują sposób przesyłania pieniędzy. W tej chwili taką usługę mają już w swojej ofercie pojedyncze banki, ale dzięki Polskiemu Standardowi Płatności stanie się ona powszechna. W ślad za Bankiem Millennium przelewy na telefon mają wprowadzić w tym roku dwa kolejne banki – uczestnicy systemu BLIK, a docelowo usługę wprowadzą wszyscy uczestnicy systemu.

Mechanizm działania przelewów natychmiastowych jest bardzo prosty: każda osoba, która ma zainstalowanego BLIKA w telefonie i chce otrzymać na niego przelew musi najpierw powiązać numer swojego telefonu z rachunkiem w swojej aplikacji bankowej. Osoba przesyłająca pieniądze, która także zainstalowała BLIKA na telefonie musi jedynie znać numer telefonu odbiorcy. Pieniądze docierają na konto w ciągu kilku sekund. Do czasu, gdy usługę P2P wprowadzą inne banki, przelewy będą realizowane w ramach wewnętrznego systemu Banku Millennium, później będzie się to odbywało w ramach systemu Express Elixir, którego operatorem jest Krajowa Izba Rozliczeniowa – partner PSP.

– Cieszymy się, że oferowana przez PSP usługa przelewów natychmiastowych znacząco uatrakcyjnia funkcjonalność BLIKA. Dlatego mam nadzieję, że niedługo P2P wprowadzą wszystkie banki, które należą do systemu. BLIK ma ogromny potencjał, coraz więcej osób z niego korzysta i przekonuje się, że jest funkcjonalną, wygodną, bezpieczną i powszechną metodą płatności – mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności.

– To istotne, że nasi klienci już teraz, a wkrótce klienci pozostałych banków będą mieli możliwość dokonywania w prosty i wygodny sposób płatności P2P. Od początku wierzyliśmy, iż stworzenie standardu wygodnych i natychmiastowych płatności mobilnych, z którego mogą korzystać klienci różnych banków jest na pewno unikatowe w skali światowej i tylko takie podejście może zapewnić szybką popularyzację tego typu płatności – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Z BLIKA może korzystać obecnie ponad milion użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym dokonano nim ponad milion transakcji.

BLIKIEM można płacić w ponad 129 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach oraz w kilkudziesięciu tysiącach sklepów internetowych za pośrednictwem integratorów płatności internetowych, takich jak: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, czy First Data. Ale BLIK to także bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z ponad 12,5 tys. bankomatów. Należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet.

Aby skorzystać z BLIKA wystarczy odnaleźć go w aplikacji mobilnej dowolnego z banków – założycieli systemu, czyli: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (również Orange Finanse), PKO Banku Polskiego oraz Inteligo. Aby dokonać zakupu należy wybrać BLIK jako formę płatności, wpisać jednorazowy, sześciocyfrowy kod na terminalu lub komputerze i zaakceptować go na swoim telefonie.

Więcej informacji na temat systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie www.blikmobile.pl oraz stronie Polskiego Standardu Płatności – www.polskistandardplatnosci.pl.

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik