Firma Sony potwierdziła informację, że Woody Allen wybrał kamerę CineAlta do nakręcenia swojego pierwszego filmu w technice cyfrowej. Allen użyje kamery CineAlta F65 firmy Sony, a film powstanie w rozdzielczości 4K. Kamerę F65 chętnie wybierają filmowcy na całym świecie. Należy do nich także uznany operator filmowy Vittorio Storaro, który będzie współpracował z Allenem przy nowej produkcji (film nie ma jeszcze tytułu).

W_Allen_C Gravier Productions, IncW 1977 r. klasyczna komedia Allena „Annie Hall” zdobyła cztery Oscary, między innymi nagrodę za najlepszy film i reżyserię. Dwa lata później Allen napisał i wyreżyserował „Manhattan”, swój pierwszy film szerokoekranowy. Było to o tyle oryginalne rozwiązanie, że w tamtych czasach na szeroki ekran produkowano głównie wysokobudżetowe filmy akcji.

Vittorio Storaro to zdobywca trzech Oscarów — za „Czas apokalipsy”, „Czerwonych” i „Ostatniego cesarza”. Uważany jest za jednego z najwybitniejszych operatorów filmowych na świecie. Od kilku lat wykorzystuje w swojej pracy technologie cyfrowe.

Pierwsze próby ze sprzętem firmy Sony rozpoczął Storaro w 1983 r. Duże wrażenie zrobiło na nim wierne odwzorowanie kolorów i wysoka jakość ówczesnej technologii HD. Dziś uważa, że to właśnie dzięki tym próbom zdobył pewność siebie, która zaowocowała na planie filmu „Czas apokalipsy” i przyniosła mu Oscara. Od 1983 r. zarówno firma Sony, jak i Vittorio Storaro przeszli długą drogę.

Pojawiły się nowe metody pracy i nowe technologie obrazowania cyfrowego, dzięki którym twórcy filmowych opowieści zyskali nowe, lepsze metody komunikowania się z widzami. Ostatnim przykładem tych zmian jest technologia 4K, która umożliwia filmowcom i operatorom tworzenie fantastycznego, olśniewającego obrazu. Allen i Storaro dobrze o tym wiedzą, dlatego zadecydowali, że swój nowy projekt nakręcą w tej właśnie technologii.

— Wiedziałem, że kamera Sony F65 rejestruje wspaniały obraz w technologii 4K przy 16-bitowej dokładności koloru, w moim ulubionym formacie 1:2 — tłumaczy Storaro. — Kiedy więc Woody zadzwonił do mnie i poprosił, żebym nakręcił zdjęcia do jego nowego filmu pod roboczym tytułem „WASP 2015”, decyzja była dla mnie oczywista. Przekonałem go, by kręcić w technologii cyfrowej, dzięki czemu mogliśmy zacząć wspólną podróż po cyfrowym świecie. Nadszedł czas kamery F65!

— Czujemy się zaszczyceni faktem, że Woody Allen wybrał kamerę CineAlta firmy Sony do nakręcenia swojego pierwszego filmu w technologii cyfrowej — mówi Ainara Porron, menedżer ds. marketingu kinematografii w Sony Europe. — Świadczy to o  naszym zaangażowaniu w rozwój przemysłu filmowego i pokazuje, że kamery CineAlta są najlepszym wyborem dla reżyserów i operatorów.

Więcej informacji na temat całej rodziny kamer Sony CineAlta można znaleźć na stronie pro.sony.eu/cinematography. Szczegółowe informacje na temat nowego projektu Woody’ego Allena znajdują się na stronie www.woodyallen.com.

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik