20 października br. w siedzibie Związku Firm Public Relations odbyło się pierwsze powakacyjne spotkanie z cyklu Kawa, Herbata, PR. Tematem  przewodnim był „Polak w mobilnym świecie – obraz rynku, trendy i wyzwania”. Debatę moderowała Julia Kozak, wiceprezes ZFPR.

W spotkaniu udział wzięli Anna Kałużna – Mbank, oraz przedstawiciele firmy TNS Polska, Karolina Flaht-Soroka, Barbara Matysiak oraz  Karol Kaczorowski.

Firma TNS Polska specjalizująca się w dziedzinie custom research przeprowadziła badanie dotyczące mobilności Polaków. Wnioski są dwa: Polak jest coraz bardziej mobilny oraz Polak chce innowacyjności. Co to tak naprawdę oznacza i w jaki sposób przekładają się te wyniki na poszczególne branże, np. finansową?

Anna Kałużna, Mbank, podkreśla istotę takich badań dla branży finansowej. Rozwiązania wprowadzane do firm przekładają się nie tylko na wizerunek firmy, ale przede wszystkim na funkcjonowanie i innowacyjność marki. „Świętym Graalem” bankowości jest multikanałowość, co oznacza współistnienie innowacyjnych rozwiązań razem z klasycznymi i standardowymi. Obecnie jest ok. 20% użytkowników korzystających z bankowości mobilnej. Polska jest jednym ze światowych liderów w płatnościach zbliżeniowych. Polacy są otwarci i łatwo adaptują nowe technologie bankowe, takie jak płatności online, płatności mobile. Ale pomimo rozwijającego się świata technologii (użytkowników PC banku online jest ok. 78%), doceniany jest nadal standardowy model bankowości (z placówek stacjonarnych korzysta 82% klientów). Dlatego też tak ważna jest multikanałowość, mocno podkreślana podczas spotkania.

Kolejne pytania zadane podczas spotkania to: Czym tak naprawdę jest innowacyjność? Czy mobilność wpływa na PR? Innowacyjność najczęściej kojarzona jest z nowymi rozwiązaniami, kreatywnością i nowoczesną technologią. Innowacja to nie tylko pomysł, idea, ale przede wszystkim zmiana myślenia oraz zachowania społeczeństwa, zmiana podejścia do danego zagadnienia. Polska w zestawieniu z państwami zachodnimi wypada bardzo porównywalnie, jesteśmy otwarci na nowości. Stopień przyswojenia nowych rozwiązań pośród Polaków określany jest jako „fast-followers”. Co oznacza zaangażowanie i szybkie przyswajanie nowych technologii. Jeżeli chodzi o branżę PR, to mobilność jest tak samo istotną nowością, jak w przypadku innych branż specjalizujących się w komunikacji. Kampanie zintegrowane są bardzo pożądane przez klientów. W Polsce istotna na tym etapie jest edukacja. Specjaliści PR muszą mieć szeroką wiedzę nt. mobilności, aby móc przekonać klienta do jej wykorzystania.

Trzeba pamiętać, że dzięki mobile mamy szeroki i łatwy dostęp do informacji, komunikacja jest łatwiejsza, skuteczniejsza, bardziej bezpośrednia i szybciej trafia do odbiorców. Jest to potężne narzędzie, które na stałe zagościło w rzeczywistości  biznesowej i umiejętnie trzeba z niego korzystać. PR robi to podążając za trendami i prowadząc coraz więcej kampanii digitalowych.

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik