Od 18.11 użytkownicy systemu viaTOLL mogą korzystać z bezpłatnego narzędzia mobilnego dostępnego dla urządzeń z systemem Android oraz iOS. Dzięki aplikacji można między innymi sprawdzać stan salda, doładować konto i wyszukiwać Miejsca Obsługi Klienta.

8Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wraz z operatorem systemu viaTOLL, od momentu jego uruchomienia, czyli od lipca 2011, regularnie prowadzi badania satysfakcji i świadomości użytkowników. Obejmują one także takie aspekty jak: preferowane formy komunikowania się, sposoby płatności, a także sugestie co do narzędzi ułatwiających zarządzanie kontem użytkownika. Na podstawie zebranych wyników zdefiniowano konkretne potrzeby, czego wynikiem było między innymi wprowadzenie e-noty, usługi sprawdzania stanu salda konta przedpłaconego przez SMS oraz aplikacji mobilnej.

Aplikacja

Badania pokazały również szerokie wykorzystanie przez kierowców oraz firmy transportowe urządzeń mobilnych. Dlatego GDDKiA wraz operatorem systemu zdecydowali o rozpoczęciu prac nad specjalną aplikacją, przeznaczoną do zarządzania kontem w ramach systemu viaTOLL. W ostatnim czasie oprogramowanie pomyślnie przeszło szereg testów i od 18.11 zostanie oficjalnie udostępnione na platformie dystrybucji dla urządzeń z systemem operacyjnym Android – Google Play oraz iOS – Apple iTunes.

  • Aplikacja będzie oferować następujące funkcjonalności:
  • dostęp do informacji o stanie salda konta przedpłaconego (w tym anonimowego konta viaAUTO),
  • możliwość doładowania konta przy pomocy karty płatniczej lub flotowej,
  • wytyczanie trasy do najbliższego Miejsca Obsługi Klienta,
  • zestawienie podstawowych informacji o umowie.

Bezpieczeństwo

Podczas projektowania jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę było bezpieczeństwo danych użytkownika, dlatego aplikacja jest zgodna ze standardami bankowymi. Dodatkowo została wyposażona w szereg funkcjonalności, które mają zapewniać najwyższy poziom ochrony zarówno danych osobowych, jak i samych transakcji doładowania konta. Programiści zastosowali między innymi mechanizm automatycznego wylogowania po ustalonym czasie, szyfrowane połącznie SSL oraz blokowanie na 30 min. po 20 nieudanych próbach logowania.

Platformy

Obecnie aplikacja mobilna viaTOLL jest dostępna dla urządzeń z systemem Android (min. wersja 2.3) oraz iOS (wersja min. 7.0). Można z niej korzystać zarówno na smartfonach, jak i tabletach, ponieważ automatycznie dostosowuje wygląd do wielkości ekranu urządzenia. Równolegle prowadzone są prace nad wersją dla urządzeń z systemem Windows. Powstanie darmowej aplikacji mobilnej viaTOLL to z jednej strony odpowiedź na oczekiwania użytkowników systemu, a z drugiej reakcja na zmieniające się trendy rynkowe.

Informacje o systemie viaTOLL

viaTOLL to system, który pozwala użytkownikom elektronicznie wnosić opłaty za korzystanie z sieci dróg płatnych. Obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2011 roku i jest obowiązkowy dla pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej. System viaTOLL obowiązuje na wybranych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Z dokładnym wykazem i mapą sieci dróg płatnych można zapoznać się na stronie internetowej www.viatoll.pl oraz w każdym Punkcie Dystrybucji i Punkcie Obsługi Klienta. Dokładna lokalizacja Punktów Dystrybucji i Punktów Obsługi Klienta jest dostępna na stronie www.viatoll.pl. Utrzymaniem i rozbudową systemu zajmuje się firma Kapsch Telematic Services sp. z o. o., która działa na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Od 2012 roku z systemu dobrowolnie mogą korzystać kierowcy pozostałych pojazdów. Usługa viaAUTO jest alternatywą dla manualnego sposobu płacenia za korzystanie z wybranych odcinków autostrad płatnych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik