W swoim przemówieniu, wygłoszonym podczas CES 2016, CEO Intela, Brian Krzanich, poinformował, że jednym z celów firmy na 2016 rok jest dalsze rozszerzanie portfolio tzw. produktów bezkonfliktowych. Dotychczas walidacją tą objęte były przede wszystkim mikroprocesory, co wiązało się z koniecznością rygorystycznej kontroli całego łańcucha produkcji układów oraz weryfikacji źródeł pozyskiwania metali wykorzystywanych w ich produkcji.

In this photo released by Intel Corporation, Brian Krzanich, Intel's Chief Executive Officer confirms that the company’s broader product base – beyond just microprocessors – will be “conflict free” in 2016*. He also said that maintaining accountability in the supply chain is an ongoing process for Intel during his keynote presentation at 2016 CES (Consumer Electronics Show) on Tuesday, January 5, 2016 in Las Vegas, Nevada. CES is one of the world’s largest gathering places for all who thrive on consumer technologies and will run January 5-9, 2016 in Las Vegas. (Photo by Intel Corporation/Bob Riha, Jr.) **"Conflict free" and "conflict-free" means "DRC conflict free", which is defined by the U.S. Securities and Exchange Commission rules to mean products that do not contain conflict minerals (tin, tantalum, tungsten and/or gold) that directly or indirectly finance or benefit armed groups in the Democratic Republic of the Congo (DRC) or adjoining countries. Our “conflict-free” statements in this press release may not apply to products of Altera Corporation, which we recently acquired on December 28, 2015. We also use the term "conflict-free" in a broader sense to refer to suppliers, supply chains, smelters and refiners whose sources of conflict minerals do not finance conflict in the DRC or adjoining countries. Additional information about Intel's conflict-free efforts is available at conflictfree.intel.com.

Intel chce ponadto zainspirować inne firmy do wdrażania polityki niewspierania działań konfliktowych, udowadniając, że ruch ten ma pozytywny wpływ na rozwój biznesu. Tezę tę potwierdza badanie przeprowadzone niedawno na zlecenie producenta, z którego wynika, że status „Conflict-free” ma realny wpływ na decyzje zakupowe młodych konsumentów. W załączeniu przesyłam pełną treść raportu z badania.

Dowiedz się więcej o programie niewspierania działań konfliktowych

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik