Lisa Su, CEO firmy AMD (NASDAQ: AMD) na trwających targach E3 (Electronic Entertainment Expo) zaprezentowała kompletną linię nadchodzącej serii kart graficznych Radeon™ RX, która ma na celu jeszcze tego lata dostarczyć graczom wydajność typową dla sprzętu entuzjastów w przedziałach cenowych dostępnych dla większości użytkowników. Do pokazanej wcześniej karty Radeon™ RX 480, będącej najbardziej przystępnym rozwiązaniem do systemów VR klasy premium i płynnej gry w tytuły AAA i rozdzielczości 1440p (199 USD za wersję 4 GB), dołączyły karty Radeon™ RX 470 i RX 460. Pierwsza z nich będzie przeznaczona do efektywnego energetycznie grania w rozdzielczości HD, a druga będzie stanowić najlepsze rozwiązanie do eSportu.

RadeonRX480_frontKarty graficzne z serii Radeon™ RX zostały zaprojektowane tak, aby zupełnie zmienić to, czym jest obecnie granie na komputerach poprzez zapewnienie tej branży trzech fundamentalnych praw:

  • Wirtualna Rzeczywistość w przedziałach cenowych, w jakich nigdy wcześniej nie była dostępna – karty Radeon™ Serii RX powiększą ekosystem VR i złamią elitarność wirtualnej rzeczywistości czyniąc ją dostępną dla znacznie większej grupy osób, wielu rodzajów i form urządzeń, a przede wszystkim obniżając próg kosztu wejścia.
  • Gry wysokiej jakości dla graczy komputerowych praktycznie natychmiast – firma AMD wierzy, że dzięki możliwościom kart graficznych Radeon™ Serii RX oraz niskopoziomowym API, które są bardzo podobne w obsłudze do API konsol, deweloperzy będą mogli współtworzyć jeszcze lepszej jakości, lepiej działające gry dla obu platform jednocześnie umacniając ekosystem gier komputerowych.
  • Wydajność konsol dla cienkich i lekkich notebooków – notebooki przeznaczone do gier były dotychczas przeważnie duże, nieporęczne lub niewystarczająco wydajne na tle wymagań współczesnych gier. Karty graficzne Radeon™ Serii RX stanowią odpowiedź na ten problem oferując użytkownikom komputerów przenośnych wydajność graficzną odpowiadającą tej z konsol przy zachowaniu niezwykle niskiego zużycia energii oraz małej grubości układu. Dzięki temu możliwe będzie konstruowanie smukłych, lekkich i wydajnych notebooków do grania, i to nawet w rozdzielczości 1080p i 60 Hz zarówno w grach eSportowych jak i tytułach AAA.

„Gracze i konsumenci są dziś niejako pozostawieni z tyłu — powiedział Raja Koduri, starszy wiceprezes i główny architekt w Radeon Technologies Group, AMD. — wyłącznie 16% z nich kupuje karty graficzne, które umożliwiają skorzystanie z systemów VR lub pozwalają na granie w wysokiej jakości[ii]. Setki milionów graczy było dotychczas zmuszonych korzystać z przestarzałej technologii, a zwłaszcza grający na notebookach musieli decydować się na rozwiązania kompromisowe. Kolejnych kilkadziesiąt milionów ludzi mogło co najwyżej czytać o niezwykłych możliwościach komputerów i VR nie mogąc sobie w ogóle na nie pozwolić. To wszystko się zmienia za sprawą kart graficznych Radeon™ Serii RX, które zapewniają rozgrywkę wysokiej jakości oraz obsługę technologii VR w zasięgu praktycznie każdego.”

Gracze rozglądający się za nową kartą graficzną nie muszą szukać dalej, ponieważ nadchodzące modele Radeon™ Serii RX to:

  • Najlepsza technologia i optymalna wydajność – karty graficzne Radeon™ Serii RX to najbardziej zaawansowana technologia w cenie sugerowanej poniżej 300 USD. Są to karty z rewolucyjnej rodziny Polaris, która wykorzystuje proces 14 nm FinFET – najmniejsze tranzystory, jakie kiedykolwiek użyto przy produkcji układów graficznych. Zaprojektowano je w celu uzyskania niespotykanego połączenia wysokiej wydajności i efektywności energetycznej w małym i cienkim układzie scalonym.
  • Niezwykłe możliwości w systemach VR nigdy wcześniej nie dostępne tak szeroko – startując od poziomu 199 USD karty graficzne Radeon™ RX 480 to najbardziej przystępne rozwiązanie do systemów VR wysokiej klasy, ponieważ zapewnia odpowiednią moc graficzną dla zestawów VR firm Oculus i HTC[iii].
  • Przyszłościowe technologie – karty graficzne Radeon™ Serii RX kontynuują tradycję innowacji typową dla Radeonów, takich jak pierwsze zastosowanie procesu 14 nm FinFET, pierwsze wykorzystanie nowych standardów pamięci, jak HBM, czy też pierwsze wprowadzenie obsługi niskopoziomowych API do gier. Gracze będą doceniać te produkty za szereg przyszłościowych korzyści, w tym:
    • Obsługę gier DirectX® 12 i Vulkan™ – karty graficzne Radeon™ Serii RX z rodziny Polaris są zaprojektowane tak, aby zapewnić fenomenalną wydajność w grach napisanych zgodnie z DirectX® 9, 10 czy 11, ale to i tak nic w porównaniu z wydajnością w grach przygotowanych z myślą o nowej generacji API. Unikalną cechą Polaris jest obsługa asynchroniczności obliczeń szczególnie przydatnych w środowisku VR i grach wykorzystujących możliwości DirectX® 12 i Vulkan™. Dzięki temu karty z tej rodziny zapewniają niezwykłe możliwości, zwłaszcza w tytułach opracowanych przez wiodących deweloperów na świecie, którzy bazując na tych mechanizmach chcą wprowadzić jak najlepsze gry na rynek.
    • Następnej generacji technologie wyświetlania – karty graficzne Radeon™ Serii RX to obsługa gier wykorzystujących technologię HDR, a także wideo na nowej generacji monitorów i telewizorów HDR. Ponadto obsługują one także standardy HDMI™ 2.0b i DisplayPort 1.3/1.4, które zaprojektowano dla wyświetlaczy obsługujących HDR oraz wysokie częstotliwości odświeżania. Radeon™ Serii RX to również niespotykane możliwości akceleracji kodowania i dekodowania materiałów H.265, które pozwalają na zupełnie swobodne transmitowanie lub nagrywanie 10-bitowego wideo w 4K i 60 kl./s[iv].
    • Pakiet Radeon Software zaprojektowany, aby zapewniać najlepszą wydajność, funkcjonalność, stabilność i możliwość kontroli – równie wyrafinowanym rozwiązaniem, jak karty graficzne Radeon™ Serii RX jest obsługujące je oprogramowanie. Radeon Software zapewnia uzyskanie optymalnej wydajności, stabilności, udostępnia wszystkie ważne funkcje, a także umożliwia szybkie cieszenie się najlepszymi możliwościami od razu po zainstalowaniu karty graficznej. Co ważne, oprogramowanie to staje się z wiekiem coraz lepsze.

Zachęcamy do śledzenia biura prasowego i kanałów komunikacyjnych AMD, gdzie będą ujawniane w przyszłości dalsze szczegóły o kartach graficznych Radeon™ Serii RX z rodziny Polaris.

[i] Określenie “przyszłościowy” odnosi się do obsługi obecnych I przyszłych standardów, w tym 14-nanometrowego procesu FinFET, obsługi DirectX 12 I Vulkan API, nowych technologii wyświetlania oraz systemów takich, jak wirtualna rzeczywistość. Określenie „przyszłościowy” nie jest gwarancją ani nie wskazuje na to, że użytkownicy nigdy nie będą musieli modernizować swojej karty graficznej. Obsługa ww. standardów pozwala zakładać, że użytkownicy będą mogli tych modernizacji dokonywać rzadziej.

[ii] Na bazie wewnętrznych badań i testów z maja 2016.

[iii] Zapoznaj się ze szczegółami na stronach http://www.htcvive.com/ca/product-optimized/ i https://www.oculus.com/en-us/rift/ w celu uzyskania informacji o minimalnych wymaganiach względem specyfikacji komputera.

[iv] Akceleracja HEVC wymaga uwzględnienia / instalacji kompatybilnych odtwarzaczy HEVC.

Podziel się na:
  • PDF
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik