Warszawskie call center firmy Aster zostanie całkowicie zlikwidowane. Spółka Aster, która została przejęta przez UPC Polska, jest aktualnie w trakcie reorganizacji związanej z obsługą fuzji tych firm – wynika informacji MobileArena.pl
Dla klientów może oznaczać to spore utrudnienia, już teraz do telefonicznego biura obsługi klienta UPC czy Aster jest bardzo trudno szybko się dodzwonić. Spółka w najbliższym czasie będzie informować Urzędy Praccy w Warszawie i Krakowie o grupowych zwolnieniach, którą są następstwem zmian w strukturze obu spółek. Zadania call center w Warszawie i Krakowie przejmie główne centrum obsługi klientów UPC Polska w Katowicach. Zwalniani pracownicy mają otrzymać dodatkowe odprawy.
Zarząd UPC Polska i Aster zapowiadał, że zakończy wszelkie czynności techniczne, prawne oraz organizacyjne w pierwszej połowie przyszłego roku. Na razie trwają prace koncepcyjne nad projektami integracji teleinformatycznej – migracji bazy danych, systemów zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz integracją sieci (‚przepięcie’ stacji czołowych Aster w Warszawie, Krakowie i Zielonej Górze do UPC). Nadal nie wiadomo, jak szybko to wszystko nastąpi.
Klienci Aster, którzy są w zasięgu UPC już teraz mogą bezpłatnie zgłosić chęć przejścia bezpośrednio do sieci UPC. Ten zabieg pozwolił rozłożyć w czasie migrację bazy abonenckiej z Aster do UPC.
Sporym problem jest również integracja oferty programowej w telewizji cyfrowej – Aster ma ok. 100 tys. klientów korzystających z telewizji cyfrowej (to mało biorąc pod uwagę, że cała baza abonencka to ponad 380 tys. klientów) – część z tej bazy abonenckiej korzysta z przestarzałych dekoderów Motoroli,z którymi niewiele da się zrobić w przyszłości – urządzenia działają w standardzie MPEG-2. Nie mają żadnych funkcji interaktywnych – takich jak modem kablowy, a to umożliwiłoby oferowanie wideo na żądanie lub innych usług interaktywnych, które są dostępne w UPC Polska.