Coraz więcej pasażerów w stolicy sięga po komórkę w celu zakupu biletu komunikacji miejskiej. Sprzedaż za pomocą tego mobilnego kanału dystrybucji systematycznie i dynamicznie wzrasta. Na początku tego roku za pośrednictwem telefonów sprzedawano ok. 20 tysięcy biletów miesięcznie, obecnie po wprowadzeniu kolejnych operatorów, sprzedaje się ich prawie dwa razy więcej – informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.
Warszawiacy przekonali się do mobilnych rozwiązań, dzięki którym mogą bez przeszkód zapłacić za przejazd o każdej porze dnia i nocy. W grudniu 2008 roku, po uruchomieniu pierwszej tego typu usługi sprzedano 4,6 tys. biletów. Próg sprzedaży 10 tys. sztuk został przekroczony po raz pierwszy we wrześniu 2009 roku, a 20 tys. w marcu br. Kolejną granicę – 30 tys. osiągnięto we wrześniu br. a w październiku 2011 roku sprzedaż wzrosła do ponad 37 tys. sztuk.
W warszawskiej komunikacji można kupić bilety jednorazowe i czasowe korzystając z systemu Mobilet oraz czasowe, dobowe i trzydniowe w mPay. Dostępny jest także system Skycash.